Monday, March 15, 2010

Gambar2 Menarik NAG 2010


Di antara kehangatan NAG 2010 adalah seperti yang "tersurat dan tersirat" dari gambar2 berikut.



Wah! Ada kategori age group baru ke selain U8, U10, U12, U14, U16 dan U18? GiLoCatur tidak mahu sebut mereka peserta bagi age group U berapa? he he he ...

Rasa-rasanya inilah kali pertama GiLoCatur bertemu dan mengenali Mr Kwan dan Mr Fong. Mr Kwan dari Johor sementara Mr Fong pula kalau tidak silap berasal dari Selangor tetapi sekarang tinggal di Perak. Dan kalau tidak silap juga, beliau adalah bapa kepada Yit San dan Yit Ho. Harap maaf, jika GiLoCatur tersalah info.


[ GiLoCatur : Mr Eddy Fong telah menghantar emel semalam (Rabu, 18/3/2010) untuk membetulkan fakta tentang beliau yang merupakan anak jati Perak. Sebenarnya beliau adalah anak jati Kampar. (sekurang-kurangnya ada sedikit persamaan dengan GiLoCatur - kami sama2 anak Kampar, walaupun berlainan Kampar ... LOL) Pada tahun 2002, beliau sekeluarga telah menetap di Selangor selama lima tahun sebelum kembali semula ke Perak. Sewaktu di Perak sebelum berhijrah ke Selangor, dua orang anak Mr Eddy merupakan juara MSS Perak Bawah 12 tahun - Lelaki dan Perempuan. Dengan kehadiran anak2 beliau di Selangor, MSS Selangor pula mendapat faedah. Terimakasih GiLoCatur ucapkan kepada Mr Eddy di atas pembetulan fakta ini. Rabu, 18/03/2010, 5:15pm]



Memandangkan pihak organizer tiada dana atau fund, chess clock tidak dapat disewa. Jadi semua permainan tiada time control.


FM2 di sebelah kiri sudah biasa dan selalu GiLoCatur jumpa kecuali "FM" Ong yang kalau tidak silap juga GiLoCatur mula kenal sewaktu Ole Ole chess tournament dan Tanjung Karang Open. Anak lelakinya yang bernama Wei Bin menyertai kategori U12. "FM" Sivanesan (berbaju hijau) datang dari Seremban. Beliau adalah "father" kepada pasangan adik beradik Subramaniam dan Nithyalakshmi. Sementara di sebelah kirinya adalah "FM" Dr Ajeet Singh dari Petaling Jaya. Beliau adalah "father" kepada pemain catur Selangor Roshan dan Kabir. Manakala FM yang berdiri dalam gambar di atas adalah "FM" Guna Balan yang sekarang menetap di Johor Baharu. Memandangkan beliau terlewat untuk membayar yuran pertandingan, penyertaannya dalam Pertandingan Catur "FM2" telah direject oleh pihak arbiter. Beliau adalah "father" kepada Jagathees yang bertanding dalam kategori U8.

Tidak sempat dirakam oleh lensa GiLoCatur adalah "FM" Azhar MS dan "FM" Noor Akbar. Kedua-dua "FM" tersebut merupakan "father" kepada empat orang anak2 yang mewarnai dunia catur Malaysia.


Actually, the above pictures are the fathers who accompanied their children who participate in the NAG tournament. We wanted to spontaneously organize a mini chess tournament to drive away their focus, mind, anxiety and tension from their children's games. In fact, GiLoCatur had read that such tournament is organized and conducted in USA. The term "FM" referred here is not FIDE master but FATHER master. But due to lack of chess clocks, the mini tournament could not be conducted. But the chess matches between the parents were on. GiLoCatur managed to play 5 games - 3 against Dr Ajeet and the other 2 against Sivanesan.

GiLoCatur hopes that the organizer of the next NAG, will arrange the mini tournament among the parents.





"Kenapa ni bang? Nampak macam orang bertekak dan bergaduh aje ..."


Actually, the parents and Mr Greg, the secretary of MCF, were having healthy discussion or forum that related to chess.


[ Room 216, Regal Hotel, 11.00 pm - 12.00 midnite ]

No comments: