Thursday, November 6, 2008

SARAWAK INDAH!

Di bangunan inilah Pertandingan Catur Terbuka Sarawak diadakan. Dan di restoran Warong 2000, kami breakfast, lunch dan order makan malam he he he ... Ada ketika aku hanya beli nasi putih bungkus, sebab ada bawa instant dish Brahim - serunding, masak kurma dan ikan bilis ... Roti telur di restioran ini sedap ...

Fikri dan Irfan di pinggir Sungai Sarawak.


ni replika burung apa ye? mungkin orang Kuching boleh bantu .. syeikh_cd?

ni satu lagi bangunan di seberang Sungai Sarawak yang aku tidak pasti bangunan apa ...






Di bazar ini kami membeli souvenier di bawa balik ke Semenanjung ...

Terkejut aku bila ternampak signboard ini. Terus aku berpatah balik untuk memastikan yang mataku tidak tersilap.  Ada gak restoran Arab di Kuching rupanya. Oh ya! sewaktu makan pizza di Pizza Hut Satok, siap dengar lagu Arab tu ... Aku memang penggemar lagu-lagu Arab terutamanya lagu-lagu Pascal Maschaalani. Tak sempat nak mencuba makan. Kot kot ada Sharwa ke apa namanya ...

Teringin gak nak ke Turki atau Iran membawa anak-anak bermain catur. WYCC (World Youth Chess Championship)  tahun depan buat kat Turki lagi.

Akhirnya jadi juga kami ke Satok dan ke pasar tamu ini untuk membeli ikan terubuk masin ... dah alang-alang sampai ke Sarawak takkan tak beli ... tambang tiket je pun busuk-busuk RM 300 he he  he ...

Muzium Tekstil ... the only one in Malaysia?

Pintu gerbang cantik ... tapi sayang lengang ...

Sewaktu sedang meronda-ronda di Kompleks Satok (betulke ? ...) aku terjumpa kedai ini di tingkat 4 kalau tak salah ... mmmm sayang fulus yelek, so aku hanya beli mouse pad dan small porch / bag tempat letak kamera digital Nikon L14 ... for surelah CHELSEA, my favourite EPL team. Sempat gak beli jersey Drogba satu set untuk Fahim. Kat lobi ada gak penjual EPL items. 

Inilah di antara gambar-gambar menarik di Kuching, Sarawak yang bakal menjadi kenang-kenangan aku dan anakku, Fikri, dalam kembara melahirkan seorang GM untuk negara tercinta, MALAYSIA! Amin Ya Rabbal Alamin ...

 

No comments: