Sunday, November 2, 2008

Cerita Ceriti Di Kuching


Di antara perkara yang menarik perhatian sepanjang aku berada di Kuching ialah kipas yang ada remote control. Kipas seperti gambar di atas adalah di  Restoran Wawasan 2000 tempat sebahagian pemain-pemain catur bersarapan pagi dan makan tengahari termasuk Ian Udani. Dan remote control adalah untuk setiap satu kipas. Kalau tak silap aku tak kurang dari 5 buah.


syeikh_cd di meja 32

Di samping itu dapat juga aku berkenalan dengan pemain dan peminat catur terutamanya yang datang dari Sarawak seperti Abang Azree, Faeznor, Afiq Afyfy dan Morshidi aka sheikh_cd. Di antara topik-topik perbualan ialah tentang opening apa yang bagus dan dilema samada nak tumpukan pada pelajaran atau catur.

Sempat juga aku buat coaching kepada yang masih baru dalam chess tournament. Berkongsi ilmu atau pengalaman mungkin lebih tepat sebab aku pun belum mencapai tahap expert lagi. 

... 12:02 tgh malam, Hotel Borneo 106 ...

No comments: