Thursday, March 5, 2009

Apa Criter GiLoCatur??

Agak lama juga GiLoCatur tidak mengemaskini laman blog ini. Sebenarnya GiLoCatur agak busy dengan urusan kerja dan keluarga. Banyak juga sebenarnya GiLoCatur nak tulis. Di antaranya:

1) GiLoCatur agak gembira dengan berakhirnya kemelut di Chelsea, pasukan pilihan EPL. Walaupun agak bersedih dengan pemecatan Luiz Scolari, di antara favourite coaches GiLoCatur, tetapi diganti dengan Guus Hiddink, juga salah seorang favourite coaches GiLoCatur. Memang nampak perubahan ketara dalam pasukan Chelsea terutamanya pemain favourite Chelsea Didier Drogba. Permainan pasukan Chelsea yang lebih tersusun, kemas dan menarik. Semangat pasukan juga jauh berbeza. Semoga Chelsea berjaya menyekat MU pada musim ini. 

2) Nampaknya kemelut politik di Perak semakin meruncing. GiLoCatur berdoa semoga kemelut ini akan berakhir dengan baik dan aman.

3) Petang tadi GiLoCatur ke pejabat Mediaprima (TV3) di Seri Pentas atas urusan kerja. Sudah agak lama tidak ke sana. Sebenarnya Seri Pentas merupakan pejabat GiLoCatur lebih sedekad yang lalu. Ofis GiLoCatur dulu di Tingkat 2, North Wing. Ya, memang GiLoCatur pernah menjadi warga TV3 dahulu. Sempat jugalah GiLoCatur bertemu dan berbual dengan Ahmad Bashah, rakan sepejabat dahulu. Yang menariknya, di saat ini di Seri Pentas sedang berlansung Karnival Sukan. Catur merupakan salah satu acara sukan yang dipertandingkan. Rupa-rupanya Cikgu Salihin, salah seorang pengerusi teknik catur Negeri Selangor, telah dilantik menjadi arbiter. Tetapi agak malang peserta acara ini tidak ramai. Menurut Cikgu Salihin, sudah 3,4 tahun juga catur menjadi salah satu acara dalam Karnival Sukan TV3. GiLoCatur berharap lebih ramai peserta akan menyertai catur di tahun-tahun hadapan.

4) GiLoCatur dan anak-anak tidak dapat menyertai beberapa pertandingan catur seperti MMU Open dan UIA Engitex Open. Ini disebabkan ada Hari Anugerah di sekolah anak GiLoCatur di mana anak-anak GiLoCatur ada mendapat hadiah. InsyaAllah, GiLoCatur akan bertandang ke UiTM minggu depan tetapi rasanya tidak sertai. Hanya anak-anak GiLoCatur yang akan bermain. GiLoCatur ingin berehat dan hanya memantau permainan anak-anak. Penat berulangalik ke Sepang memantau penglibatan anak-anak di MSSS tempohari masih belum hilang. 


1 comment:

AAB said...

nak hantar anak perempuan 10 tahun dan 8 tahun kelas permulaan catur. Saya duduk di Sri Andalas, Klang. Ada sesiapa boleh bantu