Monday, December 28, 2009

Important Discussion

Greg Lau bert-shirt warna merah dan Mohd Zuhri, ayah Amier Hamzah di sebelah kirinya.

dari kanan, Azman Hisham Che Doi, Cikgu Zullkafli, Azhar Mohd Said dan NAM Ali - antara para ibubapa di negara ini yang sangat komited dengan catur.


Kedua-dua gambar di atas GiLoCatur tangkap menggunakan handphone Nokia ketika NJCC 2009 sedang berlansung (lupa pula hari yang ke berapa).

Bagi GiLoCatur, kedua-dua gambar di atas sangat penting dan signifikan kepada sukan catur di negara ini. Kerana beberapa isu penting berkenaan catur di negara ini dibincangkan bersama di antara Setiausaha Persatuan Catur Malaysia (MCF), Greg Lau, dan beberapa orang "parents". Semoga perbincangan dan diskusi sebegini akan lebih kerap dan membuahkan hasil.

GiLoCatur amat berharap segala apa yang dibincangkan dan dibangkitkan akan memberi manafaat kepada semua pemain, peminat, penggiat dan ibubapa catur di negara ini.

3 comments:

fireyrook said...

Hi Gilocatur, tolong sebutkan intipati perbincangan dan hasil penemuan penting atau syor para ibu-bapa kepada pihak MCF untuk dikongsi bersama dengan para peminat catur senegara. :-) fireyrook.

GiLoCatur said...

GiLoCatur dah agak2 lupa .. nak kena chk dgn en azhar ..

apa yg GC ingat ialah rgding fide-rated .. sbb NJCC2009 iklankan fide-rated .. sedangkan category wanita sorg aje yg ada fide-rating ... nak kena ada about 1/3 dpd total participants baru layak dikategorikan fide-rated event ..

sebhgnya participate event tu sbb nak dptkan fide-rating .. so, ramai parents yg berpendapat sepatutnya kena announcekan event tu bukan fide-rated dan yuran seharusnya dikurangkan ..

selain itu isu pasal catur nak digugurkan dari mssm2010

fireyrook said...

Terima kasih, saudara GiLoCatur. Baru lah faham kenapa air muka ibu bapa tak berapa ceria... :-)