Sunday, October 12, 2008

Ke Banting Hari Ini

Water Fountain di hadapan Tesco Bandar Baru Sungai Emas, Banting.

Pagi ini aku ke Tesco, Banting bersama-sama anak-anakku dan seorang rakan SKBJ mereka, Affan Amrish. Hari ini ada pertandingan catur. Pertandingan diadakan di AIM Tesco Commercial Hall. Perjalanan dari rumahku ke tempat pertandingan adalah sejauh 50 kilometer. 

Sudah agak lama juga sebenarnya aku tidak ke Kuala Langat. Aku sudah lupa bila kali terakhir aku ke Pantai Morib yang terletak di daerah ini. Juga telah bertahun-tahun rasanya aku ke Sijangkang ke rumah rakan sekolah di suatu hariraya. Dan sudah 15 tahun rasanya aku ke stadium Jugra menonton konsert Ella. 

Masa berlalu tanpa disedari. 15 tahun lalu aku baru berumur 25 tahun dan masih single, sekarang aku sudah berkeluarga dengan 3 orang anak. Anak sulung pula baru lepas peperiksaan UPSR.

No comments: